Friday 3 January 2014

eRTi kESabaRan !!

Ehem ehem !! Assalamualikum :) and hye alls ..

Apa aek aku nak update hari nie ? Haaaaaa ... Nampak tak title dekat atas sana tuuuu ?? v.v
Dah tentu-tentu lah aku nak update pasal title tu .. About “ERTI KESABARAN” ..


Okay , permulaannya  ~,~  Hehe :p Poyo lah pulak kan .. Macam nak buat karangan jee .. Ohmaii !! Agak lama lah jugak aku tak test IQ aku for mengarang ayat-ayat bagai nie .. Yang tahu , gaduh je .. Gaduh ,gaduh and gaduh !! Tak faham aku .. Kenapalah aku suka bergaduh aeh ?? -_-“ Entah !! Haha :D
Macam biasa , hari nie ada kelas >_<  Kelas “business mathematics” lagi tauu :) 

Tapi , hari nie .. Students lelaki sorang pown tak pergi .. Eshh !! Eshh !! Rugi betul diorang .. Apa boleh buat , maybe “out station” kowt bak kata my lecture Mr.Taufiq :p


Via Mr.Taufiq :

“Saya dah faham sangat , student-student DIM (Diploma In Marketing) saya selalunya oversea .. Sebab tuu , dari dulu sampai sekarang sama je .. Selalu kelas nie tak cukup student .. Dah faham sangat lah .. “ Haha ! :D noty kan kitaorang .. Kesian lect aku  .. Tapi , setiap kata-kata dan ucapan yang keluar dari mulut dia amat bermakna :) Itulah mR.Taufiq kitaorang .. Tak lekang dengan ayat yang ala-ala ustaz dia tu .. Hihi :D 

Kadang-kadang tu , kitaorang ada jugak terfikir .. Nie kelas business math ke kelas agama aeh ? >_< huhu ..
Itulah karenah budak-budak ICYM (International Collage Of Yayasan Malacca) .. Selalu je ada masa “out station” .. Buat masa sekarang , aku tak termasuk dalam golongan tu lagi .. Aku tak bersedia lagi nak out station a.k.a ponteng kelas :p Ehh !! tak nak tak nak !! Aku datang jauh-jauh nie nak belajar .. Bukan nya nak main-main .. Kesian parents aku dekat kampung .. Bersusah payah bekerja semata-mata nak aku study and berjaya :’) Aku nie bukannya datang dari keluarga berada .. So , fahamkan situasi aku macam mana ? :)  Oh Allah !! Thanks sebab aku ada parents yang macam tu ..

Yaa , kita sebagai anak .. Patut menghargai jasa diaorang .. Mak ! Ayah ! :’) Akak sayang mak dan ayah .. Tanpa diaorang , kita tak kan berkesempatan melihat dunia nie kan ? Kasih sayang yang diaorang “beri” kepada kita amat bernilai dibandingkan dengan apa yang kita ada sekarang nie :’)

Bila aku sedih , mak ada untuk mendengar isi hati aku .. Ayah pulak , ada bila aku perlukan dorongan dia .. Tapi , kadang-kadang .. Aku tak ambik endah apa yang diaorang cakap .. Sampai satu hari tu , aku ada buat mak aku jatuhkan air mata :’( Sebab apa aek ? Aku pown tak berapa ingat apa yang aku buat ..

Aku ada terbaca satu article nie .. Dalam article tu tertulis “Janganlah sampai kamu anak adam menjatuhkan air mata ibumu walaupun setitis kerana nerakalah kamu selepas itu” Ya Allah !! Berdosanya aku :’( Apa yang telah aku buat ? Aku menyesal sangat !! T_T 

Menangislah macam mana sekalipun .. Selagi tak minta pengampunan dari mak aku , aku tak kan tenteram .. Mak seorang yang pemaaf .. Dia dah maafkan aku .. Dia tak pernah ambik kisah bila aku sakitkan hati dia .. Hurmm :’) Sayang dia sangat ..


Dia lah “gula manis” aku disaat aku terluka , disaat aku sakit .. Dialah segalanya bagi aku .. Aku pernah sakit sebelum nie .. Masa tu , umur aku 15 tahun .. Ngam-ngam lepas PMR .. 3 bulan aku terlantar di hospital .. 6 bulan aku kena ulang alik makan ubat .. Bayangkan je la , aku nie dah la tak suka ubat :’( Banyak jenis ubat pulak yang kena telan .. Ohmaiii !!! Memang susah lah .. Asal makan je ,muntah .. Macam mana nak cepat sembuh kan .. Then , satu cara je nak buat aku senang telan benda alah tu .. Mak aku bancuhkan aku air kopi :p Haha ! Aku nie pelik sikit okay .. Makan ubat dengan air kopi .. Air tu kan pahit , so tak dapat lah rasa ubat yang berjenis-jenis and pelbagai saiz tu .. Euww ,yeck !! Itulah rutin aku selama 6 bulan .. Nak buat macam mana kan , terpaksa je lah .. Ikutkan hati memang tak nak aku :’(

Alhamdulillah , aku sembuh .. Tapi , penyakit tu bila-bila masa je boleh datang balik .. So ,aku kena pandai jaga kesihatan aku .. Maklumlah , jauh dengan family kan .. Hermm .. Rindunya dekat diaorang :’( Tunggu cuti sem je lah kalau nak balik pown ..

Okay , berbalik kepada cerita asal aku .. “Erti kesabaran” ! Alhamdulillah ,berkat kesabaran aku .. Dapat jugak settle masalah dengan lelaki tu .. Lepas kelas tadi , aku ada “face to face” dengan dia .. Alahai , asal lah terserempak dengan mamat tu pulak kan ? Maybe ada hikmah ? Yup, ofcorse .. Haha ! :D dari jauh aku nampak dia .. Dengan rambut berkarat -_-“ OMG !!

Kitaorang settle dengan cara baik .. Tapi ,agak mendalam ayat-ayat yang diucapkan .. Huh ! Sabor je lah Wawa T_T .. Dia cakap , kalau kau nak maki aku ke maki je lah .. Tapi ,bukan awek dia .. Then ,dia cakap kau dalam FB ,dalam Twitter rancak je kan .. Tapi ,depan aku diam je .. Masalahnya ,time tu dia merokok ! Manalah aku dapat tahan .. Huh !! Tak pe ,tak kisah dia nak kata apa .. Asalkan dia tak petik balik masalah tu ..

Okay , tu je aku nak share dengan korang .. k bye :) Assalamualikum !










No comments:

Post a Comment