Wednesday 1 April 2015

Memories


Assalamualaikum and hye !

First of all , dah lama tak mengupdate this blog . Goshhh ! Lama ohh . Bukannya apa . Everythings happend to me akhir-akhir ni . 

Sedih , patah hati , kecewa , menangis , ketawa , gembira aku . Just aku jee tahu . Semuanya aku lalui sendiri . Everythings !

Nak tahu kenapa ? Hurmm . Aku lebih selesa bila pendam . If aku story pun , mana ada yang nak faham aku . Haha . Funny bila ada orang yang suruh aku story apa masalah aku . Depends lah aku nak story or tak .Jangan memaksa , aku tak suka .

Ermm . I still remember this date . 2 February 2015 , Isnin .
Time tu waktu subuh . Selalunya , if roommate aku kejutkan aku senang jee nak bangun . But hari tu , tak !

Nak dijadikan cerita , bilik aku ni kena pecah masuk . Haa ! 
Dalam pukul 6 lebih , roommate aku turun mandi dekat toilet bawah sebab rumah tu dua tingkat . Then , pintu bilik aku ni tak berkuncilah jawabnya .Aku pulak boleh tidur mati . Haha .Sadis !

Aku terjaga pun sebab dengar roommate bising-bising tanya sape yang main pisau dalam bilik aku . Aku dengan mamai-mamai lagi . Haa . Otak pun belum boleh pick up . First yang aku tengok phone . But time tu , phone dah takde sebelah aku . Aku check yang lain . Laptop and purse pun dah takde .

Ohmai God ! Everythings hilang . Nak nangis ? Tak rasa nak nangis . Aku tanya roommate , ada nampak purse aku tak ? Then , dia jawab tak . Gelabah lah aku cari mana purse . Dah la ic , duit , memori phone dalam tu . 

And that time
I know rumah kena pecah masuk . Taknak salahkan sesape . But , orang last yang masuk rumah tak kunci pintu .Geramlah jugak . Huh ! But benda nak jadi . Apa boleh buat . Aku redha .

Alhamdulillah .
Kitorang tak kena pape . Hurm , if aku tersedar time tu . Confirm dah kena tikam gamaknya . Sebab , pisau ada sebelah aku je time tu . Haha . Aku nak maki pun dah tak guna .

Tapi .
Sedihlah jugak . Laptop and phone tak sampai setahun pun guna . As student sah-sah lah nak kena guna laptop . Mungkin , Allah tengah uji . Ya maybe .

Aku redha ya Allah ! :)

No comments:

Post a Comment